Dieta roślinna może przynieść wiele korzyści. Poza zmniejszeniem stanu zapalnego, wzmacnia ona również Twój układ odpornościowy, pomaga utrzymać zdrową wagę i obniża ryzyko zachorowania na cukrzycę. A do tego świetnie smakuje! Oto kilka pomysłów na pyszne posiłki, które są smaczne i sycące. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak możesz cieszyć się dietą opartą na roślinach, nie nudząc się przy tym. Pamiętaj tylko, aby dokonywać zdrowych zamienników, kiedy tylko jest to możliwe!

Dieta roślinna zmniejsza stan zapalny

Badania sugerują, że codzienne spożywanie diety roślinnej może pomóc zmniejszyć stan zapalny i poprawić nastrój. Uważa się, że diety oparte na roślinach wpływają na ścieżki sygnalizacyjne na osi mikrobiom – jelita – mózg. Na przykład, jedno z ostatnich badań wykazało, że czterotygodniowa interwencja z dietą probiotyczną znacząco poprawiła aktywność mózgu. Dodatkowo, obecność komensali jelitowych i przeciwciał związanych z układem odpornościowym jest powiązana z objawami depresji, co może przyczynić się do potencjału diety roślinnej w zakresie poprawy nastroju.

Wspiera twój układ odpornościowy

Twój układ odpornościowy zależy od twojej codziennej diety. Podczas gdy niektóre pokarmy zawierają niezbędne składniki do wspierania zdrowego układu odpornościowego, pokarmy oparte na roślinach są również dobrymi źródłami. Ostatnio diety oparte na roślinach zyskały popularność, ponieważ zawierają wiele składników odżywczych i wspierają zdrowy układ odpornościowy. Twój układ odpornościowy to złożona sieć komórek, które wykrywają i zwalczają patogeny. Dieta oparta na roślinach jest świetnym wyborem ze względu na wysoką zawartość błonnika.

Pomaga utrzymać zdrową wagę

Dieta oparta na roślinach ma liczne korzyści zdrowotne i często jest świetnym sposobem na uniknięcie wielu chorób i pozostanie w formie. Pokarmy te są bogate w witaminy i błonnik oraz minimalizują spożycie tłuszczów nasyconych i innych pokarmów, które mogą przyczynić się do złego stanu zdrowia – informacja ta pochodzi bezpośrednio od autora portalu wyprawiaki.pl. Dieta oparta na roślinach jest również świetna do utrzymania zdrowej wagi, ponieważ pomaga obniżyć poziom tkanki tłuszczowej i zmniejszyć poziom cholesterolu LDL. Jest to doskonały sposób na utratę wagi bez konieczności kompromisu w diecie.

Przeczytaj:  Dieta o niskim indeksie glikemicznym - wskazówki dla diabetyków

Obniża ryzyko cukrzycy

W badaniu stwierdzono, że dieta oparta na roślinach na co dzień zmniejszała ryzyko wystąpienia T2D. Związek między dietą opartą na roślinach a zmniejszonym ryzykiem T2D był statystycznie istotny, nawet gdy 23 pokarmy zostały wykluczone ze wskaźnika. Stwierdzono, że dieta oparta na roślinach była również związana z niższym ryzykiem wystąpienia prediabetes i insulinooporności. Autorzy zauważyli również, że dieta oparta na roślinach zmniejsza ryzyko chorób sercowo-naczyniowych.

Obniża ryzyko chorób serca

Według najnowszych badań, dieta oparta na roślinach na co dzień może zmniejszyć ryzyko rozwoju choroby wieńcowej. Oprócz poprawy zdrowia jelit i zmniejszenia stanu zapalnego, diety oparte na roślinach mogą również pomóc w zapobieganiu chorobie wieńcowej. Na przykład dieta oparta na roślinach zmniejsza produkcję związku zwanego tlenkiem trimetyloaminy, który zmienia metabolizm cholesterolu i jest związany z przewlekłą chorobą nerek i niewydolnością serca.

Obniża ryzyko demencji

Spożywanie codziennie diety opartej na roślinach może obniżyć ryzyko demencji. Diety oparte na roślinach mają wysoką zawartość antyoksydantów, które pomagają mózgowi funkcjonować na optymalnym poziomie. Zawierają mnóstwo witamin i minerałów, które obniżają poziom homocysteiny we krwi, związku związanego ze zwiększonym ryzykiem udaru i innych zaburzeń poznawczych. To z kolei może pomóc mózgowi funkcjonować optymalnie i zachować młodość na wiele lat.

Podobne: