Niezależnie od tego, czy masz cukrzycę, czy nie, dieta o niskim indeksie glikemicznym jest jednym ze sposobów na poprawę ogólnego stanu zdrowia. Cukrzyca jest powszechnym problemem zdrowotnym, który może prowadzić do otyłości, chorób serca i udaru, a oporność na insulinę jest jedną z głównych przyczyn. Identyfikując swój indywidualny indeks glikemiczny, możesz dostosować swój plan żywieniowy, aby zmaksymalizować swoje zdrowie. Skup się na zdrowej mieszance pokarmów bogatych w węglowodany i białko.

Dieta o niskim indeksie glikemicznym

Jeśli chodzi o węglowodany, indeks glikemiczny pokarmów może zrobić dużą różnicę. Podczas gdy złożone węglowodany mogą podnieść poziom cukru we krwi, proste węglowodany mogą wysłać je w dół rollercoaster. Węglowodany proste rozkładają się znacznie szybciej niż węglowodany złożone. Może to prowadzić do skoków i spadków poziomu cukru we krwi, co prowadzi do insulinooporności. Jak więc tego uniknąć? Poniżej kilka wskazówek:

Należy pamiętać, że dieta jest tylko jednym z czynników w zarządzaniu cukrzycą. Stosowanie diety o niskim indeksie glikemicznym może pomóc diabetykom utrzymać lepszą kontrolę glikemii i poprawić ogólny stan zdrowia. Badania wykazały, że spożywanie diety o niskim indeksie glikemicznym może przynieść znaczące korzyści. Jednak wpływ diety na poziom glukozy we krwi wciąż nie jest jednoznaczny.

Nie oferuje porad dotyczących pokarmów niewęglowodanowych

Jeśli jesteś zainteresowany utratą wagi, dieta o niskim indeksie glikemicznym może być drogą do celu. Jest bardzo popularna, a ponad 20 procent Amerykanów podejmuje uchwałę o schudnięciu w 2019 roku – ten cytat jest zasługą redakcji portalu . Jednak istnieje niewiele dowodów na poparcie tego, i istnieje wiele wad stosowania tej diety. Oto niektóre z nich.

Choć indeks glikemiczny jest przydatnym narzędziem do identyfikacji żywności, która ma niską zawartość rafinowanych węglowodanów, nadal nie jest to doskonały system. Chociaż może pomóc w wyborze odpowiedniego rodzaju węglowodanów, nie oferuje porad dotyczących pokarmów nie będących węglowodanami dla diabetyków. Istnieją inne plany, które biorą zgadywanie z tego.

Może powodować przyrost masy ciała

Badania wykazały, że diety o niskim IG nie są zrównoważone dla długoterminowej utraty wagi dla diabetyków. Podczas gdy mogą one pomóc diabetykom schudnąć, wysoki poziom trójglicerydów i niski poziom dobrego cholesterolu może sprawić, że podejście nie będzie zrównoważone. Diabetycy są szczególnie narażeni na niektóre choroby. Ponadto, jedzenie żywności o wysokim indeksie glikemicznym zwiększa ryzyko rozwoju cukrzycy i chorób sercowo-naczyniowych.

Przeczytaj:  Przepisy na koktajle dietetyczne - niektóre z naszych propozycji

Choć diety o niskiej zawartości węglowodanów są świetne dla osób bez cukrzycy, mogą prowadzić do wysokiego poziomu cukru we krwi u tych, którzy są na insulinie lub którzy muszą ściśle monitorować poziom glukozy we krwi. Indeks glikemiczny jest pomiar węglowodanów w żywności. Im wyższa liczba, tym więcej glukozy uwalnia żywność do krwiobiegu. Ludzie z cukrzycą powinni trzymać się diety o niskim indeksie glikemicznym, aby zapobiec wysokiemu poziomowi cukru we krwi.

Badanie przeprowadzone przez Olendzkiego i wsp. zamiast przepisać dietę, uczestnicy otrzymali doradztwo żywieniowe. Dietetycy pomogli uczestnikom zrozumieć diety o niskim IG i wytyczne ADA. Najlepsza dieta dla cukrzyków to taka, którą pacjent może utrzymać przez dłuższy czas. Jeśli dieta wydaje się zbyt trudna lub zbyt restrykcyjna, osoby chore na cukrzycę powinny najpierw skonsultować się ze swoim opiekunem medycznym. Mogą również szukać profesjonalnej pomocy u dietetyka lub zarejestrowanego dietetyka.

To nie jest dieta odchudzająca

Dieta o niskim indeksie glikemicznym nie jest dietą odchudzającą dla diabetyków. Jest to plan żywieniowy dla osób z cukrzycą, który pomaga im mądrze dobierać węglowodany. Musisz jednak pamiętać, że ten plan nie obejmuje wszystkiego, co możesz jeść. Istnieje wiele pokarmów o wysokiej glikemii, które nadal są zdrowe. Podobnie, pokarmy o niższym IG również mają kalorie, zwłaszcza gdy spożywa się ich zbyt dużo.

Indeks glikemiczny nie jest łatwym narzędziem do wykorzystania jako przewodnik żywieniowy. Może być trudno określić, ile węglowodanów zawiera konkretna żywność, a także, które pokarmy są wyższe lub niższe w indeksie glikemicznym. Chociaż może on działać jako narzędzie do kierowania wyborami żywności, nie może służyć jako kompleksowy plan żywieniowy. Co więcej, pokarmy o niskim indeksie glikemicznym niekoniecznie mają wysoką zawartość składników odżywczych. Powinieneś starać się stosować zbilansowaną dietę zawierającą równowagę pomiędzy pokarmami z pięciu grup żywności.

Podobne: