Witaminy to związki organiczne wymagane przez organizm w małych ilościach do wielu procesów metabolicznych. Chociaż multiwitaminy mogą pomóc w zapobieganiu niedoborom składników odżywczych, nie są lekarstwem na wszystko. Witaminy z grupy B są niezbędne dla zdrowej skóry, ponieważ zwalczają toksyny i utrzymują zdrowie komórek. Witaminy A, D i E są również ważne dla funkcjonowania układu odpornościowego. Witamina A jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania serca i mózgu.

Witaminy to związki organiczne wykorzystywane przez organizm w niewielkich ilościach do różnych procesów metabolicznych

Istnieje kilka różnych typów witamin, w tym typy rozpuszczalne w wodzie i rozpuszczalne w tłuszczach. Większość witamin z grupy B działa jako koenzymy, które uruchamiają ważne reakcje metaboliczne. Witamina C, na przykład, jest potrzebna do tworzenia neuroprzekaźników i kolagenu. Witaminy rozpuszczalne w wodzie nie są przechowywane w organizmie; muszą być pozyskiwane z pożywienia. W przeciwieństwie do nich, witaminy rozpuszczalne w tłuszczach mogą być przechowywane w tkankach tłuszczowych i są najlepiej wchłaniane z tłuszczem.

Wielowitaminy nie są lekarstwem na niedobór składników odżywczych

Witamina D jest niezbędna dla ludzkiego organizmu i jest często niedoborem u większości Amerykanów. Światło słoneczne jest kluczowe dla syntezy witaminy D, ale wiele osób nie jest w stanie uzyskać wystarczającej ilości. Ważne jest, aby wziąć codzienny suplement witaminy D, ponieważ pomaga zoptymalizować zdrowie kości i zmniejszyć stan zapalny, a jednocześnie wspiera normalne funkcje odpornościowe. Wiele osób może również nie tolerować laktozy, więc suplement witaminy D może być pomocny – słowa te pochodzą od redaktora strony magiamieszkania.pl.

Witamina D jest potrzebna do wielu funkcji w organizmie

Ciało ludzkie potrzebuje witaminy D do wielu funkcji, w tym utrzymania zdrowych kości. Jest ona produkowana naturalnie i znajduje się w wielu produktach spożywczych. Zdrowa dieta powinna zawierać co najmniej 500 IU witaminy D dziennie. Jednak suplementacja witaminą D jest wysoce zalecana. Większość ludzi ma niewystarczający poziom witaminy D i powinna uzupełniać ją wysokiej jakości suplementem witaminy D. Dobry suplement witaminy D dostarcza około 800 IU witaminy D dziennie.

Przeczytaj:  Jak rozłożyć makroskładniki w diecie - kilka wskazówek

Witaminy z grupy B utrzymują skórę w zdrowiu poprzez walkę z toksynami

Wielu ekspertów zaleca pozyskiwanie witamin z grupy B ze źródeł spożywczych, ale jeśli masz niedobór którejkolwiek z nich, konieczne może być uzupełnienie diety suplementem B-complex. Jeśli nie jesz wystarczająco dużo tych składników odżywczych, skonsultuj się z lekarzem, aby określić swój poziom przed rozpoczęciem suplementu. Wybierając suplement, wybierz ten od renomowanego sprzedawcy. Ważne jest również zrozumienie różnic pomiędzy różnymi klasami witamin z grupy B.

Magnez jest potrzebny do ponad 600 reakcji enzymatycznych w organizmie

Oprócz regulacji funkcji układu krążenia, magnez pomaga regulować ciśnienie krwi, homeostazę insuliny i reakcje zapalne. Ponadto zapobiega powstawaniu zakrzepów i aktywacji płytek krwi oraz zmniejsza uraz niedokrwienny komórek. Jeśli masz niski poziom magnezu w organizmie, może to wpłynąć na Twój elektrokardiogram. Objawy hipomagnezemii obejmują tachykardię zatokową i nieprawidłowe skrócenie odstępów QRS i QTc.

Witamina C jest rozpuszczalną w wodzie witaminą zawierającą antyoksydanty

Poza dostarczaniem organizmowi ważnych składników odżywczych, witamina C ma również liczne korzyści zdrowotne. Oprócz tego, że jest ważnym przeciwutleniaczem, witamina C pomaga organizmowi w produkcji kolagenu, który jest istotnym składnikiem tkanek łącznych organizmu. Kolagen pomaga w gojeniu się ran, a witamina C przyczynia się również do ogólnego zdrowia kości i chrząstek. Ponadto witamina C odgrywa rolę w absorpcji żelaza niehemowego, więc spożywanie pokarmów o wysokiej zawartości witaminy C może pomóc w zapobieganiu niedoborom.

Witamina E jest rozpuszczalną w tłuszczach witaminą zawierającą przeciwutleniacze

Witamina E, zwana również alfa-tokoferolem, jest rozpuszczalną w tłuszczach witaminą zawierającą silne przeciwutleniacze. Chroni komórki przed uszkodzeniem przez wolne rodniki, pomaga w tworzeniu czerwonych krwinek i jest zaangażowana w funkcje odpornościowe. Chociaż niedobór witaminy E jest rzadki, zaspokojenie dziennego zapotrzebowania jest ważne dla utrzymania zdrowia i zapobiegania chorobom. Aby uzyskać jak najwięcej korzyści z witaminy E, należy włączyć ją do swojej diety w jak największym stopniu.

Podobne: