Przygotowywanie batonów proteinowych w domu jest łatwe i wygodne. Jest kilka rzeczy do rozważenia, w tym zrównoważenie węglowodanów, białka i tłuszczu. Dodawanie suplementów białkowych w proszku i suszonych owoców to kilka dodatkowych opcji, które można dodać do mieszanki. Jeśli masz czas, możesz rozważyć połączenie batonu białkowego z smoothie, a nawet owsianką, aby uzyskać bardziej złożoną, bogatą w białko przekąskę. Najlepsze jest to, że te bary zajmują tylko kilka minut, aby zrobić.

Bary bez pieczenia

Jeśli chcesz wygodną i smaczną przekąskę na cały tydzień, spróbuj zrobić No-Bake Protein Bars w domu. Te smaczne smakołyki można przygotować w zaledwie kilka minut. W przeciwieństwie do kupionych w sklepie batonów, te są idealne na każdą porę dnia, nawet gdy jesteś w podróży. Aby zachować ich świeżość, przechowuj je w lodówce. Składniki są bezpiecznie przechowywane w zakrytym pojemniku.

Najpierw przygotuj swoje składniki. Będziesz potrzebować mąki migdałowej i oleju kokosowego – cytat ten jest zasługą autora strony siegnijpopiekno.pl. Dzięki tym składnikom Twoje batony proteinowe No-Bake będą miały idealną teksturę. Aby zrobić polewę, roztop czekoladę w mikrofalówce lub podwójnym brojlerze. Rozprowadź czekoladę równomiernie na mieszance zbóż. Gdy czekolada będzie już roztopiona, polej nią wierzch batonów. Schładzaj lub zamrażaj je, aż będą wystarczająco twarde, by je zjeść.

Zrównoważenie białka, węglowodanów i tłuszczu

Wspaniały baton białkowy jest wykonany z równowagą węglowodanów, tłuszczu i białka. Najlepsze batony zawierają tylko umiarkowaną ilość tłuszczu, a większość z nich jest zrównoważona całymi orzechami i nasionami. Całe ziarna i nasiona są kolejnym doskonałym dodatkiem. Dodanie kakao w proszku lub wiórków czekoladowych nadaje batonikom mięsistą konsystencję. Korzystanie z robota kuchennego przyspiesza proces. To również sieka i miesza składniki.

Jeśli nie masz dostępu do całych pokarmów, suplement białka w proszku zapewni ci białko, którego potrzebujesz. Zapewnia dobre źródło białka, ale musisz ostrożnie dodać go do przepisu, jeśli chcesz, aby był smaczny. W przeciwnym razie proszek będzie miał nieprzyjemny smak lub teksturę. Istnieje wiele odmian proszków proteinowych dostępnych, w tym klasyczne odmiany serwatki, soi i roślin. Niektóre proszki białkowe występują nawet w pysznych smakach.

Przeczytaj:  Jak przygotować białkowe śniadanie

Dodawanie suplementów białkowych w proszku

Dodawanie suplementów białkowych w proszku do batonów białkowych we własnym tempie to łatwy sposób na zwiększenie ich wartości odżywczej. Dodają one do 20 gramów białka na porcję, więc są dobrym sposobem na stworzenie bardziej bogatych w białko batonów przekąskowych. Jednak białko w proszku ma bardzo gorzki smak, więc możesz chcieć eksperymentować z małymi ilościami przed zrobieniem dużych partii. Aby pomóc Ci znaleźć odpowiednią ilość, oto kilka wskazówek.

Po pierwsze, szukaj renomowanej marki. Poszukaj pieczęci Informed Sport Certified. Jeśli martwisz się o składniki, staraj się ich unikać. Wybierz również białko w proszku, które jest wykonane z naturalnych składników. Produkty firmy NOW są dobrym wyborem. Lista składników jest również bardziej przystępna, a ty nie będziesz miał do czynienia z opakowaniami wypełnionymi odpadami. Możesz nawet zrobić własne batony proteinowe w domu!

Dodanie suszonych owoców

Dodanie suszonych owoców do batonów proteinowych to prosty, ale skuteczny sposób na zwiększenie wartości odżywczych w Twoim batonie proteinowym. Może również zmniejszyć kleistość, która jest związana z suszonymi owocami. Dzięki temu są one łatwiejsze do jedzenia i transportu. Wszystko, co musisz zrobić, to namoczyć suszone owoce przez noc w misce z wodą, a następnie zmiksować w robocie kuchennym. Gdy masz już swoje składniki, przenieś mieszankę na tacę wyłożoną papierem pergaminowym i wciśnij do kubków na muffiny.

Aby zrobić te smaczne, pożywne batony białkowe, możesz użyć różnych składników z całej żywności. Orzechy i nasiona są pakowane w białko, a całe ziarna, takie jak quinoa i brązowy ryż, zapewniają źródło białka pochodzenia roślinnego. Możesz również dodać wiórki czekoladowe lub niesłodzone płatki kokosowe, aby wzmocnić ich smak. Inne popularne składniki to całe orzechy lub nasiona, płatki zbożowe i banany. Składniki te oferują błonnik i teksturę przypominającą batonik granola. Możesz również dodać płynne słodziki, aby batony trzymały się razem.

Podobne: